Skip to the content

Kjøpsbetingelser og vilkår

KJØPSVILKÅR

Støpegods AS er et norsk selskap som importerer og selger varer til bedrifter og forbrukere over 18 år i Norge. Bestillinger foretas gjennom nettbutikk, e-post, telefon eller brev. Gjelder det større prosjekt og innkjøp, ta kontakt med oss og vi hjelper deg med planlegging, prissetting og veiledning. Vi tar forbehold om utgåtte varer. Vi forbeholder oss retten til produkt- og konstruksjonsendringer, og feil utenfor vår kontroll. I våre salgskanaler (katalog, nettbutikk, brosjyrer med mer) tar vi forbehold om eventuelle trykkfeil og fargeavvik. Kvalitet og god service er viktig for oss. For produkter som inngår i ulike kampanjer gjelder prisen så lenge kampanjen varer. Støpegods AS forbeholder seg retten til å justere priser grunnet omstendigheter som åpenbare feil i angitt pris, økte skatter, valutaendringer og økte priser fra leverandører etc. Faktura i alle våre kanaler kan en juridisk person (bedrifter, offentlig forvaltning eller privatperson etc.) på forespørsel velge å betale mot faktura. Ved forespørsel om faktura vil vi foreta en generell kredittvurdering. Faktura sendes separat fra forsendelsen, til registrert fakturaadresse, med betalingsvilkår 10 dager netto. Ved forsinket betaling påløper det et purregebyr på 60.- kr og 7 % rente ved sen betaling. Kortbetaling i vår nettbutikk kan du enkelt betale med VISA, Mastercard og American Express.

Frakt

Det blir lagt på 119,- per ordre i fraktkostnader. Vi strekker oss langt for å finne gode løsninger for kunden enten det gjelder montering, utkjøring eller finansiering. Ved store fraktutgifter kan ekstra frakt tilkomme, kunden får da en forespørsel om fraktkostnader i etterkant av kjøpet og kan da velge å avbestille kjøpet eller akseptere kostnaden. Dette er avhengig av volum og hvor i landet man bor. Støpegods AS leverer til gateplan på angitt adresse i hele fastlands Norge. Prisene angis i norske kroner (NOK), inklusiv merverdiavgift.

Leveringstid og leveringsvilkår

Deler av vårt sortiment lagres i Drammen og sendes normalt innen 24 timer. Andre produkter i sortimentet er bestillingsvare som produseres og lagerføres i Sverige. Dette sendes normalt innen 1-3 uker fra Sverige. Levering hos kunde alle hverdager mellom kl. 08.00 og 16.00 eller mellom 16.00 og 21.00 til gitt gateadresse ved nærmere avtale. Trenger du levering til et bestemt tidspunkt prøver vi å etterkomme dette ved nærmere avtale. Har du noen spørsmål vedrørende leveringstider, kontakt oss på telefon eller mail.

Leveringsbetingelser

Skulle leveringen ikke skje som planlagt grunnet hinder hos kunden, sendes varene tilbake til vår speditør og du vil bli kontaktet for å avtale ny utkjøring. I slike tilfeller vil utkjøringskostnad faktureres. Har varene ikke blitt levert innen 3 dager etter første forsøk, vil det bli fakturert lagerleie frem til varene er levert. Etter 15 dager returneres varene til selger. Ved levering Sørg for at det er noen tilstede for å ta imot varene. Eventuell ventetid utover 15 minutter belastes etter gjeldende satser. Varer leveres med distribusjonsbil fra en av våre samarbeidspartnere eller varebil. Gi beskjed dersom det kan være restriksjoner eller noen hinder for fremkommelighet på gateadressen. Kontakt oss dersom det er spesielle hensyn speditøren må ta med tanke på lossing.

Transport skader og mottagelse

Ved synlig skade på emballasjen er det viktig at du gir beskjed til sjåføren og anmerker dette på fraktbrevet eller på sjåførens PDA før du kvitterer for mottak. For at vår reklamasjon til speditør skal kunne håndteres korrekt må du spare på originalemballasjen, adresselappen og eventuell pall som fulgte varen og ta et bilde av skaden. Dersom varen har transportskader ved levering, ber vi deg melde fra om dette omgående til oss. For at vi skal kunne behandle reklamasjonen ovenfor vår speditør, må vi melde dette innen 3 dager. Vi må derfor ha beskjed innen denne tid. En ny vare vil da bli sendt deg kostnadsfritt så fort som mulig. Kontroller alle produktene ved mottak med tanke på eventuelle skader. Skjulte skader (ikke synlig på emballasjen) skal meldes fra til oss innen 24 timer. Øvrige reklamasjoner skal også meldes direkte til oss. Returretten gjelder ikke i følgende tilfeller: Produkter som er bestilt etter spesielle mål og kappet lengde. Produkter som ikke er i vår standard sortiment eller lagervare. Ved kjøp av større kvanta eller produkter for et større beløp, gjelder returretten kun hvis du har bestilt en vareprøve først. Returretten gjelder da kun vareprøven. Force Majeure Støpegods AS er ikke ansvarlige for skade eller forsinkelse som skjer grunnet lovbrudd, statlig inngrep, mobilisering, krigshendelser, naturkatastrofer, beslag, valutarestriksjoner, systemfeil, feil eller innskrenkninger i leveranser fra underleverandører, streik, lockout, boikott, blokader eller andre omstendigheter som fører til at Støpegods AS ikke kan levere som avtalt, uten at det medfører unormalt høy kostnad.

Montering

Trenger du hjelp til montering så kan Støpejern AS være behjelpelig med dette. Kontakt oss så avtaler vi nærmere.

Returrett

Du har alltid 14 dagers returrett hvis du ikke er fornøyd med kjøpet. Produktet må ikke være skadet og skal returneres i originalemballasjen. Kontakt oss på mail eller telefon for mer informasjon. Du har rett til å åpne emballasjen og undersøke varen for å avgjøre om du er fornøyd. Velger du å angre kjøpet og returnere varen, så må den være i samme stand som ved levering. Har produktet blitt skadet etter leveringen, forbeholder Støpegods AS seg rett til å redusere verdien inntil 100 %. Alt av tilbehør, skruer eller monteringsanvisninger etc. skal følge med returen. Sørg for god emballasje da retur til oss er kundens kostnad og ansvar.

Garanti

Vi gir 2 års garanti på alle våre produkter. Garantien gjelder funksjons- og produksjonsfeil som skulle dukke opp i løpet av garantitiden. Garantien gjelder ikke feil som oppstår ved normal korrosjon og slitasje eller hvis du har endret produktets funksjon eller utseende. Hvis du skal reklamere på et produkt, ber vi deg snarest mulig kontakte oss på mail eller telefon. Vi vil raskt gi deg en tilbakemelding på om reklamasjonen er innenfor garantien. Er den det, så vil vi skaffe deg reservedeler der det er mulig, skaffe nytt eller tilsvarende produkt, alternativt heve kjøpet.